Publikacje
Seria "Język a...
Język a...

JĘZYK A KOMUNIKACJA 32: Dydaktyka języka obcego w okresie przemian

JĘZYK A KOMUNIKACJA 32: Dydaktyka języka obcego w okresie przemian
cena regularna:
25.00 PLN
dla członków:
22.50 PLN
do koszyka
ISBN: 978-83-61678-52-6
Nazwa i numer serii: Język a komunikacja 32
Oprawa: miękka
Stron: 144
Wydawnictwo: Tertium
Miejsce i rok wyd.: Kraków 2013
Nr wydania: 1

Tematyka publikacji obejmuje przede wszystkim zagadnienia związane z procesem nauczania i uczenia się języka, technik i środków dydaktycznych wykorzystywanych na lekcjach oraz programów kształcenia nauczycieli języków obcych. Szerokie spektrum omawianych zagadnień oraz połączenie zagadnień teoretycznych z analizą praktyczną sprawiają, że książka może stanowić wartościową lekturę zarówno dla badaczy, jak i nauczycieli.

 

SPIS TREŚCI

 

Słowo wstępne

 

Część I: Wokół wstępu do językoznawstwa

I. Wowro: Wstęp do językoznawstwa - ewaluacja programów nauczania i stosowanej terminologii

J. Badio: Wstęp do językoznawstwa czy języka? Która opcja jest lepsza i do czego zobowiązuje?

B. Karpińska-Musiał: Kurs językoznawstwa jako wprowadzenie do kompetencji międzykulturowej na poziomie kształcenia filologicznego


Część II: Między kompetencją językową a komunikacją

A. Prizel-Kania: Od kompetencji językowej do komunikacyjnej: przemiany pojęcia

Z. Jarczak, A. Urniaż: Projekt edukacyjny jako element wspierający rozwój kompetencji w języku obcym

A. Dzięcioł: Ograniczenia w stosowaniu podejścia komunikacyjnego w nauczaniu języków obcych (na przykładzie Dalekiego Wschodu)

 

Część III: Odmienne aspekty nauczania języków obcych

M. Sowa, E. Gajewska: Nauczanie JO dla potrzeb zawodowych: terminologia a kształtowanie się dziedziny

M. Czempka-Wiewióra: Słownictwo techniczne w podręcznikach do języka polskiego jako obcego na poziomie podstawowym

K. Zagdańska-Dudek: Kultura w nauczaniu języka francuskiego: wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli

B. Czwartos: Jakiego języka - obcego czy ojczystego - używać na lekcji języka obcego?

 

Część IV: Od tablicy interaktywnej do sieci 2.0

M. Pieńkowska: Wykorzystanie tablicy interaktywnej w nauczaniu

A. Łyp-Bielecka: Narzędzia sieci 2.0 w dydaktyce języków obcych

 

Abstracts

 

Noty o autorach